Най-потърпевш от вредните влияния на лекарствата е стомахът

Кортикостероидите, аналгетиците и нестероидните средства влияят негативно на стомашна­та лигавица.

Ако лекарството се приема през устата, най-напред влияе и въз­действа върху стомашно-чревния тракт. В та­кива случаи страничните прояви могат да бъдат: разрушаване на зъбния емайл; възникване и раз­витие на стоматит; а също и на стомашно- чревни разстройства – дразни се лигавицата, на човек му прилошава, усе­ща подуване на корема, губи апетита си, появява се запек или диария, нару­шава се храносмилането и т.н. Редица лекарства стимулират отделяне­то на солна киселина, забавят изработването на защитна слуз или про­цесите на естествено обновяване на стомаш­ната лигавица. А това създава предпоставки за образуване на рани по тази лигавица. Такъв ефект оказват кортикостероидите, аналгетиците, средствата, които оказват изразено противовъзпалително и обезболяващо действие, а също и тези за понижа­ване на температурата, т.е. т.нар. нестероидни противовъзпалителни средства. Не“ на послед­но място ще“ поставим кофеина, както и някои други лекарства.

За Lekuva.net – в-к „Доктор”

 

Оценете статията
Оценка 0 от 0 гласували

Това ще ви помогне

От първия до “Най-потърпевш от вредните влияния на лекарствата е стомахът

  1. Pingback: Подут корем? Сменете навиците! | Лекува нет

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Разглеждайки този уебсайт, вие се съгласявате с използването на бисквитки.